en

Proiecte

Educație media pentru gândire critică în sistemul de învățământ (MILES)

Proiectul MILES - MIL and PRE-BUNKING approaches for Critical thinking in the education sector  este un proiect Erasmus Partnerships for Innovation - Forward Looking Projects și are numărul 101132716 — MILES — ERASMUS-EDU-2023-PI-FORWARD.

Proiectul MILES - MIL and PRE-BUNKING approaches for Critical thinking in the education sector are ca scop dezvoltarea, testarea și evaluarea unor abordări inovatoare pentru MIL (literație media și informațională), pre-bunking (imunizare împotriva dezinformării), competențe digitale și de utilizare a datelor în sectorul educațional. Intervenim atât în formarea inițială a profesorilor, cât și în formarea lor continuă, pentru a-i pregăti să abordeze complexitatea crescândă a provocărilor societale izvorâte din mediul online.

Derulat de 11 parteneri din 10 țări ale UE, proiectul va dezvolta, testa și evalua abordări inovatoare pentru literație media și informațională, pre-bunking și competențe digitale și de utilizare a datelor în sectorul educațional.

În prima etapă a proiectului, partenerii vor colecta date și bune practici prin documentare și interviuri directe cu persoane relevante din rândul părților interesate (108 în total). Această etapă va fundamenta pregătirea unui program de formare specific atât pentru studenții viitori profesori, cât și pentru profesorii care se perfecționează prin cursuri de formare continuă. Programul de formare va fi găzduit de platforma de e-learning MILES. Acest program va fi parcurs de 180 de profesori și studenți (20 de studenți și 20 de profesori per țară). Ulterior, profesorii implicați în formare continuă vor co-crea un set de materiale didactice și vor facilita 8 ateliere cu elevii lor (3 clase cu un total de 60 de elevi pe țară, în total 270 de elevi) pentru a integra tehnicile de pre-bunking în lecțiile lor. La finalul atelierelor, elevii își vor demonstra competențele dobândite co-creând un joc de societate (board-game) și testându-l în cadrul unui atelier destinat familiilor (în total, vor participa 270 de părinți). De asemenea, se vor constitui grupuri de discuții ale comunităților educaționale care vor elabora un set de propuneri concrete supuse atenției factorilor de decizie la nivel național și european, implicând în total 600 de persoane. Pe întreaga durată a proiectului vor fi realizate activități ample de diseminare și de urmărire a impactului.

Organizații partenere

  • Centro per lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci, Italia – organizație coordonatoare
  • Associação de Investigação Observatório Lusófono de Actividades Económicas, Portugalia
  • APROXIMAR- Cooperativa de solidariedade social, CRL, Portugalia
  • Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România
  • BUPNET Bildung und Projekt NetzWerk GMBH, Germania
  • KMOP - KOMVOS EKPAIDEFSIS KAI KAINOTOMIAS ASTIKI MI KERDOSKOPIKI ETAIREIA, Grecia
  • GO! - HET GEMEENSCHAPSONDERWIJS, Belgia
  • CARDET CENTRE FOR THE ADVANCEMENT OF RESEARCH & DEVELOPMENT IN EDUCATIONAL TECHNOLOGY LIMITED, Cipru
  • DIE BERATER UNTERNEHMENSBERATUNGS GESELLSCHAFT MBH, Austria
  • ATERMON BV, Țările de Jos
  • DANMAR COMPUTERS SP, Polonia

 

Durata: 3 ani (1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2026)

Co-finanțare UE: Comisia Europeană.

 

Obiective

Obiectiv specific 1: Împuternicirea profesorilor și studenților viitori profesori  să dezvolte, să testeze și să evalueze abordări inovatoare.

Obiectiv specific 2: Dezvoltarea capacității elevilor de a aborda mediul online în mod critic și în siguranță.

Obiectiv specific 3: Promovarea abordărilor inovatoare și a politicilor fundamentate științific în domeniul educației și conștientizarea publicului cu privire la dezinformare și la prejudecățile cognitive.

 

Pachete de lucru

WP1 – coordinare și management

WP2 – cercetare/ documentare – colectare de date și bune practici în domeniile literație media și informațională, pre-bunking, literație în domeniul datelor & crearea celor două cursuri de formare (un curs pentru studenți viitori profesori și un curs pentru profesori)

WP3 – formarea viitorilor profesori și a cadrelor didactice; co-crearea de materiale și realizarea de ateliere cu elevii (aceste ateliere se vor derula pe parcursul unui an școlar); elevii vor co-crea un atelier pentru părinți

WP4 – 2 întâlniri locale ale comunității educaționale cu reprezentanți ai părților interesate (decidenți) pentru a realiza un set de propuneri ce vor fi prezentate politicienilor locali. Aceste propuneri vor fi prezentate la nivel național prin organizarea unui eveniment în fiecare din cele 8 țări partenere și la nivel european prin organizarea unui eveniment la Bruxelles.

WP5 – comunicare și diseminare - website-ul proiectului


Inapoi la proiecte

NOUTĂȚI

Adunare Generală - online

Consiliul Director vă invită să participați, în 27 aprile 2024 orele 9-11:30, la Adunarea Generală a Asociației LSDGC România care va avea loc în ...

mai multe
Cursul de formare continuă Literație și Gândire Critică pentru Învățare

Programul de formare continuă pentru cadre didactice din învățământul secundar este acreditat (OMEN 3088/ 16.01.2019).  Cursul are 89 ore și 22 credite și a fo...

mai multe
Pagina de Facebook a ALSDGC România

Pagina de Facebook a Asociației LSDGC România se găsește aici. Vă invităm să o vizitați. ...

mai multe
Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice

A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţi...

mai multe