Oferta
Programul de formare continuă pentru cadre didactice din învățământul secundar „Lectură și dezvoltare socio-emoțională (GROWE)”
Propus de Asociația LSDGC România
Grup țintă: cadre didactice din învățământul secundar
Acest program de formare continuă își propune să sprijine profesorii de toate disciplinele (din învățământul secundar) în demersul de a utiliza la clasă abordarea GROWE – o nouă abordare pedagogică care se concentrează pe dezvoltarea competențelor de literație la toate disciplinele, în contexte care vor facilita și învățarea socio-emoțională.
Scopul programului: abilitarea cadrelor didactice din învățământul secundar pentru susținerea unui demers didactic care să conducă la dezvoltarea competențelor de literație (citit-scris) și a a abilităților socio-emoționale.
Competențele dezvoltate în cadrul programului de formare:
- Demonstrarea cunoașterii și înțelegerii conceptelor de literație emoțională și abilități socio-emoțională și a modului în care acestea pot fi dezvoltate
- Proiectarea și facilitarea învățării care susține dezvoltarea literației disciplinare și abilităților socio-emoționale
- Evaluarea literației disciplinare și abilităților socio-emoționale ale elevilor și a progresului lor la dezvoltarea acestor abilități
- Reflecția asupra rezultatelor învățării și ajustarea predării pentru a sprijini mai eficient dezvoltarea literației disciplinare și a abilităților socio-emoționale la elevi
Durata programului este de 50 ore (25 ore față-în-față/ online sincron, 45 ore online https://cursuri.alsdgc.ro/), pe parcursul a (minim) 5 luni.
Modulele programului de formare:
- M1. Concepte cheie în programul de formare GROWE
- M2. Modelul GROWE
- M3. Evaluarea învățării în GROWE
- M4. Strategii de predare și învățare GROWE
- M5. Proiectarea învățării în GROWE
Număr cursanți/ grupă: 20-25 (preferabil, între 5-10 profesori din aceeași școală)
Înscriere curs: cadrele didactice care doresc să se înscrie la cursul de formare sunt invitate să ne contacteze la adresa office@alsdgc.ro.
Programul de formare continuă pentru cadre didactice din învățământul secundar „Literație și gândire critică pentru învățare”
Propus de Asociația LSDGC România
Acreditat de: MEN prin Ordinul Minstrului Educaţiei Naționale nr. 3088/ 16.01.2019
Durata de acreditare: 4 ani
Număr credite profesionale transferabile: 22 credite
Grup țintă: cadre didactice din învățământul secundar
Acest program de formare continuă își propune să sprijine profesorii de toate disciplinele (din învățământul secundar) în demersul de creștere a performanței elevilor în învățarea disciplinei predate prin dezvoltarea competențelor de literație, a abilităților de gândire critică și a competenței de a învăța să înveți. Cursul promovează lectura, scrierea, învățarea în cooperare și strategiile de reflecție cu scopul de a dezvolta cadrelor didactice din sistemul preuniversitar competențele de planificare și realizare a lecțiilor care contribuie la dezvoltarea competențelor de literație și a abilității de a gândi critic la elevi, precum și a competenței de a evalua progresul elevilor în învățare și în dezvoltarea acestor competențe.
Scopul programului: abilitarea cadrelor didactice din învățământul secundar pentru susținerea unui demers didactic care să conducă la dezvoltarea competențelor de literație (citit-scris) și a gândirii critice la elevi.
Competențele dezvoltate în cadrul programului de formare:
- Proiectarea activității educaționale care dezvoltă competențele de literație și de gândire critică la elevi.
- Conducerea și monitorizarea procesului educațional care dezvoltă competențele de literație și de gândire critică la elevi.
- Evaluarea activităților educaționale care dezvoltă competențele de literație și de gândire critică la elevi.
- Managementul carierei și al dezvoltării personale
- Cercetare educațională aplicativă
Durata programului:
a) în sistem blended learning: 89 ore (44 ore față-în-față, 45 ore online); 7 zile de formare față-în-față + 1 zi evaluarea finală (față-în-față) pe parcursul a (minim) 5 luni;
b) în sistem online: 80 ore (25 ore online sincron, 55 ore online asincron) pe parcursul a minim 5 luni.
Modulele programului de formare:
Modul 1: Introducere/ argument; Concepte cheie abordate: inventarul competențelor de lectură în disciplina de studiu, teste PISA, literația/ literație la disciplinele de studiu, autonomia în învățare (a învăța să înveți) , gândirea critică
Modulul 2: Concepte cheie și abordări fundamentale (metacogniție, interacțiune, implicare, cadrul ERR, modelul uceniciei cognitive, proces acțiune-cercetare)
Modulul 3: Texte, vocabular și strategii de lectură și scriere
Modulul 4: Proiectarea lecției care dezvoltă competențele de literație și de gândire critică la elevi
Modulul 5: Strategii de învățare prin cooperare pentru dezvoltarea competențelor de literație
Modulul 6: Evaluarea formativă
Număr cursanți/ grupă: 20-25
Notă: Începând cu anul 2023, acest program de formare NU este acreditat și este realizat doar în sistem online: 80 ore (15 ore online sincron, 65 ore online asincron) pe parcursul a minim 5 luni. Cadrele didactice care doresc să parcurgă cursul sunt invitate să descarce formularul de înscriere, să îl completeze şi să îl trimită la adresa office@alsdgc.ro.
|
Curs de formare: Mentorat pentru dezvoltare complexăPropus de Asociația LSDGC România Formatori: Maria Kovacs, Ariana Văcărețu Grup țintă: cadre didactice din învățământul preuniversitar secundar Scopul:
Structura: 4 zile de formare față în față a câte 6 ore/zi (preferabil, zile consecutive) + 1 oră/lună tutoriat online și folow-up: 2 zile consecutive de formare a câte 6 ore/zi la 6 luni după încheierea celor 4 zile de formare; 30 ore de formare și 6 ore formare tutoriat online. Obiective: La finalul cursului, participanții vor fi capabili:
Sistem de evaluare: portofolii, observare în cadrul activității de formare, interviu Număr de ore: 36 ore Modul de certificare: adeverință de participare Finanțare: taxă achitată de participanți Curs de formare: Tutorat pentru îmbunãtãtirea deprinderilor de citirePropus de: Asociaţia LSDGC România
|