Proiecte
Abordarea integrată a citit-scrisului în formarea profesională (IRWSVET)
Abordarea integrată a citit-scrisului în formarea profesională este un proiect Erasmus+ Parteneriate Strategice (KA2) – număr proiect: VG‐SPS‐RP‐15‐36‐013584.
Parteneriatul include 9 instituții/ organizații din 5 țări:
- Pädagogisches Landesinstitut Rheinland-Pfalz din Speyer (Germania) (Coordonator)
- Berufsbildende Schule Wirtschaft 1 Ludwigshafen (Germania)
- Centrum Ksztalcenia Ustawicznego w Sopocie (Polonia)
- Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji (Polonia)
- Tallinna Lasnamäe Mehaanikakool (Estonia)
- Lukestva Oppe Arendamise Sihtasutus Innove (Estonia)
- Zurcher Hochschule fur Angewandte Wissenschaften (Elveția)
- Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România
- Colegiul Tehnic Energetic Cluj-Napoca (România).
Durata: 3 ani (1 septembrie 2015 – 31 august 2018)
Co-finanțare: Comisia Europeană
Scop: dezvoltarea integrată a competențelor de literație cu scopul dezvoltării sustenabile a competențelor de învățare.
Grupul țintă primar al proiectului sunt elevii din liceele și colegiile cu profil tehnic. Învățarea independentă a conținuturilor specifice disciplinelor tehnice este aproape imposibilă fără abilităţii de citit-scris bine dezvoltate, iar fără un instrumentar adecvat, elevii au capacități limitate de lucru cu textul scris. Grupul țintă secundar sunt profesorii care predau discipline tehnice, dar și științele naturii, matematica, disciplinele socio-umane. Cadrul integrat de abordare a citit-scrisului în timpul facilitării învățării conținuturilor specific diverselor discipline este menit să îi ajute pe acești profesori să sprijine mai eficient dezvoltarea competențelor de literație ale elevilor lor.
Activități: În urma unei analize atente a nevoilor și intereselor elevilor și profesorilor în privința tipurilor de texte pe care le au de citit și redactat elevii din liceele și colegiile cu profil tehnic, echipa de proiect va propune un model de abordare integrată a dezvoltării abilităților de citit-scris, va elabora module / unități de învățare pe care le va testa în școlile partenere și va colecta experiențele cele mai reușite pentru a le disemina cât mai larg în rândurile factorilor interesați din Europa, inclusiv în rândul factorilor de decizie din educație.
Ca elemente de asigurare a sustenabilității rezultatelor proiectului, parteneriatul își propune să transfere cele mai bune practici didactice și către domeniul formării inițiale a cadrelor didactice din învățământul tehnic-profesional, dar și înspre formarea continuă.
Alte activități: reuniuni de proiect transnaționale, activitate de învățare/ training, evenimente de multiplicare.
Rezultatele preconizate ale proiectului sunt competențele de literație îmbunătățite ale elevilor și stăpânirea de către profesori a unor abordări integratoare de facilitare a învățării.
Produse intelectuale
- Cadrul teoretic
- Instrumente de analiză a nevoilor și instrumente de evaluare
- Ghid pentru proiectarea activităților de citit-scris în învățarea bazată pe scenarii în învățământul profesional și tehnic
- Materiale didactice pentru dezvoltarea competențelor de citit-scris în învățarea bazată pe scenarii
- Atelier/ curs de formare pentru profesori
- Manual pentru abordarea integrată a citit-scrisului în învățământul profesional și tehnic
Website-ul proiectului: https://rewrvet.de/
Acest proiect a primit finanțare din partea Comisiei Europene.
Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorilor și AN și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru nicio utilizare care poate fi dată informațiilor pe care le conține.
Inapoi la proiecte