en

Proiecte

Parlamentul adolescenţilor

Proiectul Parlamentul adolescenţilor s-a desfăşurat în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Diversitate Etnoculturală.
 
Finanţare: prin linia de buget PHARE 2003/005-551.01.05/04, componenta Democraţie, drepturile omului, statul de drept şi independenţa justiţiei.
 
Durată: 2005-6 (12 luni)
 
Grupuri ţintă:
- 24 tineri care au reprezentat 6 licee (circa 2500 elevi implicaţi în activităţile locale) din 6 judeţe diferite din Regiunea de Dezvoltare Nord - Vest
- 6 tutori locali (adulţi, cadre didactice din liceul de unde provin elevii) care i-au însoţit pe tineri si le-au acordat sprijin în activităţile pe plan local
- 4-6 parlamentari locali

Scop şi obiective:
Proiectul şi-a propus să dezvolte valorile democraţiei şi ale statului de drept prin dezvoltarea capacităţii adolescenţilor de a-şi exercita activ drepturile şi responsabilităţile cetăţeneşti.
Obiectivele:
- dezvoltarea abilităţilor de gândire critică şi activism civic la 24 de liceeni şi 6 profesori din 6 licee din regiunea de dezvoltare de nord-vest
- formarea a 24 liceeni şi 6 cadre didactice în domeniile: democraţie, reprezentare şi participare civică, drepturile omului, viaţa parlamentară, gândire critică şi acţiune socială
- sprijin pentru dezvoltarea capacităţii liceenilor de a-şi exercita activ drepturile şi responsabilităţile cetăţeneşti
- exersarea practicilor democratice în licee
- responsabilizarea adolescenţilor pentru implicarea activă în rezolvarea propriilor probleme
- sensibilizarea adulţilor faţă de eforturile şi preocupările adolescenţilor şi identificarea unor grupuri de sprijin la nivel local
- crearea unei reţele de licee care promovează implicarea tinerilor în iniţiative de democratizare a şcolilor şi comunităţii
- facilitarea stabilirii unor legături între liceeni şi politicieni locali de diverse coloraturi politice
 
Tipuri de activităţi: selecţia beneficiarilor, formare, înfiinţarea cabinetelor parlamentarilor în liceele participante, sesiunea parlamentară a Parlamentului Adolescenţilor, producerea Monitorului Oficial al Adolescenţilor
 
Rezultatele proiectului:
  • Parlamentul Adolescenţilor (selectarea a 6 grupuri parlamentare formate, fiecare, din 4 elevi din cele 6 judeţe din regiunea Nord – Vest) înfiinţat pe baza unei platforme program
  • 24 de elevi de liceu şi 6 profesori (tutori locali) formaţi în tematicile: reprezentare politică şi democraţie, gândire critică şi cetăţenie activă
  • 6 cabinete ale adolescenţilor parlamentari care au fost înfiinţate şi şi-au desfăşurat activitatea în cele 6 licee
  • Campanii locale de promovare a drepturilor omului şi a valorilor democraţiei în licee
  • Sesiunea Parlamentară a Parlamentului Adolescenţilor
  • Monitorul Oficial al Adolescenţilor – distribuit la Parlamentul României, Consiliile Judeţene şi Locale, colegilor din şcoli şi licee.

Inapoi la proiecte

NOUTĂȚI

Adunare Generală - online

Consiliul Director vă invită să participați, în 27 aprile 2024 orele 9-11:30, la Adunarea Generală a Asociației LSDGC România care va avea loc în ...

mai multe
Cursul de formare continuă Literație și Gândire Critică pentru Învățare

Programul de formare continuă pentru cadre didactice din învățământul secundar este acreditat (OMEN 3088/ 16.01.2019).  Cursul are 89 ore și 22 credite și a fo...

mai multe
Pagina de Facebook a ALSDGC România

Pagina de Facebook a Asociației LSDGC România se găsește aici. Vă invităm să o vizitați. ...

mai multe
Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice

A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţi...

mai multe