Publicatii
Literație și Gândire Critică pentru învățare - Experiențe de dezvoltare profesională
Publicația de față se adresează profesorilor de gimnaziu și de liceu care urmăresc să îmbunătățească procesul de facilitare a învățării elevilor lor, la diverse discipline, prin dezvoltarea competențelor de literație și a gândirii critice la elevi. Acești profesori probabil că sunt în căutare de răspunsuri la întrebări „mari” precum: Cum să procedez, ce metode sau strategii să folosesc pentru ca elevii mei să învețe mai eficient la disciplina pe care o predau? Ce ocazii ne oferă programa disciplinei pentru a dezvolta competențele de învățare ale elevilor? Cum pot să îi sprijin pe elevi să citească și să înțeleagă cât mai bine texte specifice disciplinei? Cum să ghidez procesul de învățare pentru ca elevii mei să înțeleagă mai profund conceptele pe care le întâlnim la lecții?
Articolele cuprinse în acest volum prezintă experiențele și reflecțiile profesorilor autori, răspunzând în principal la întrebările: Cum am procedat în contextul dat? Ce am învățat despre elevii noștri, despre colegii noștri, despre facilitarea învățării care țintește competențe mai bune de literație și de gândire critică? Autorii sunt cu toții mentori în cadrul programului de formare continuă „Literație și gândire critică pentru învățare”. Ei descriu în primul rând experiențele proprii de dezvoltare profesională, iar apoi pe cele de susținere a dezvoltării profesionale a colegilor din școala lor.
Literație și Gândire Critică pentru învățare - Experiențe de dezvoltare profesională (ediție online, pdf, 2023), realizată de un colectiv de autori, coordonatori: Văcărețu Ariana-Stanca, Kovacs Maria; ISBN 978-973-0-38537-3.
Inapoi la publicatii