en

Publicatii

Impactul programului RWCT asupra practicilor de predare și de reflecție ale profesorilor din România

Până în anul 2020, Comisia Europeană și-a propus să reducă la sub 15% procentul elevilor cu vârsta de 15 ani care au fost categorizați ca fiind „slabi” în urma testelor PISA ale OECD (Europe 2020). Acest procent este actualmente în jur de 40% pentru elevii din România. La nivelul Uniunii Europene, cel mai ridicat procent al cititorilor foarte slabi (cei care au obținut un punctaj sub nivelul „slab”) a fost înregistrat în România, unde 16% dintre elevi nu au fost capabili să recunoască, să localizeze și să reproducă detalii enunțate explicit în anumite texte (PISA, 2009).

Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România (ALSDGC) este de părere că programul RWCT are potențialul de a ajuta sistemul de învățământ din România să atingă scopul extrem de ambițios de a reduce la mai mult de jumătate procentul de elevi de 15 ani „slabi” cititori. În studiul de față, am urmărit să identificăm impactul programului RWCT asupra practicilor de predare și asupra obiceiurilor de reflecție ale profesorilor din învățământul secundar care au absolvit cu succes programul cu 5-7 ani înainte de derularea acestui studiu.

Raportul cercetării este disponibil aici.


Inapoi la publicatii

NOUTĂȚI

Adunare Generală - online

Consiliul Director vă invită să participați, în 27 aprile 2024 orele 9-11:30, la Adunarea Generală a Asociației LSDGC România care va avea loc în ...

mai multe
Cursul de formare continuă Literație și Gândire Critică pentru Învățare

Programul de formare continuă pentru cadre didactice din învățământul secundar este acreditat (OMEN 3088/ 16.01.2019).  Cursul are 89 ore și 22 credite și a fo...

mai multe
Pagina de Facebook a ALSDGC România

Pagina de Facebook a Asociației LSDGC România se găsește aici. Vă invităm să o vizitați. ...

mai multe
Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice

A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţi...

mai multe