Publicatii
Impactul programului RWCT asupra practicilor de predare și de reflecție ale profesorilor din România
Până în anul 2020, Comisia Europeană și-a propus să reducă la sub 15% procentul elevilor cu vârsta de 15 ani care au fost categorizați ca fiind „slabi” în urma testelor PISA ale OECD (Europe 2020). Acest procent este actualmente în jur de 40% pentru elevii din România. La nivelul Uniunii Europene, cel mai ridicat procent al cititorilor foarte slabi (cei care au obținut un punctaj sub nivelul „slab”) a fost înregistrat în România, unde 16% dintre elevi nu au fost capabili să recunoască, să localizeze și să reproducă detalii enunțate explicit în anumite texte (PISA, 2009).
Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România (ALSDGC) este de părere că programul RWCT are potențialul de a ajuta sistemul de învățământ din România să atingă scopul extrem de ambițios de a reduce la mai mult de jumătate procentul de elevi de 15 ani „slabi” cititori. În studiul de față, am urmărit să identificăm impactul programului RWCT asupra practicilor de predare și asupra obiceiurilor de reflecție ale profesorilor din învățământul secundar care au absolvit cu succes programul cu 5-7 ani înainte de derularea acestui studiu.
Raportul cercetării este disponibil aici.
Inapoi la publicatii