29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

Strategii de implementare a inovărilor în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice (ISIT)

 Asociația Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România implementează proiectul Strategii de implementare a inovărilor în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice (Implementation Strategies for Innovations in Teachers' Professional Development – ISIT) în cadrul programului LLP, subprogramul Comenius, acțiunea Comenius Accompanying measures (număr de referință: 539512-LLP-1-2013-1-DE-COMENIUS-CAM).

 
Parteneriatul proiectului este format din 11 instituții din 8 țări:
Coordonator:
  • Universitatea Cologne (UCO), Germania
Parteneri cheie:
  • Institutul Ungar pentru Cercetare Educațională și Dezvoltare (HIERD), Budapesta, Ungaria
  • Kecskemét College (KeCo), Kecskemét, Ungaria
  • Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra”, Arad (CCD Arad), România
  • Fundația Filocalia (FiFo), Iași, România
  • Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România (RWCT), Cluj-Napoca, România
Parteneri asociați:
  • Universitatea din Liège (ULG), Belgia
  • Centre for the Advancement of Research & Development in Educational Techno-logy (CARDET), Nicosia, Cipru
  • Universitatea Jyväskylä (JyU), Jyväskylä, Finlanda
  • Universitatea Aristotle, Thessaloniki (AUT), Grecia
  • Universitatea Minho (UMinho), Braga, Portugalia
 
Scurtă descriere: Proiectul ISIT construiește pe rezultatele proiectului Comenius BaCuLit (informații referitoare la proiectul BaCuLit se găsesc pe acest website la adresa www.baculit.eu) și pune la dispoziție un curriculum de formare complet pentru formarea continuă a cadrelor didactice în domeniul dezvoltării competențelor de literație prin toate disciplinele școlare, curriculum ce include materiale de curs și manualul formatorului. Proiectul ISIT urmărește implementarea acestui concept în sistemul de formare continuă a cadrelor didactice din Germania, Ungaria și România, unde 30 formatori de cadre didactice din 25 instituții care livrează programe de formare continuă pentru profesori se vor familiariza cu programul de formare continuă a cadrelor didactice în domeniul dezvoltării competențelor de literație prin toate disciplinele școlare și cu curriculumul BaCuLit.
Proiectul are o abordare de tip acțiune-cercetare, ceea ce înseamnă că nu va fi separată cercetarea de acțiune. De aceea, formatorii vor analiza împreună cu specialiști în educație etapele și obstacolele în implementarea cursului de formare continuă în domeniul dezvoltării competențelor de literație prin toate disciplinele școlare în propriile instituții. Astfel, ISIT intenționează să exploreze oportunități și obstacole în implementarea abordărilor inovative în sistemele de formare continuă a cadrelor didactice din cele 3 țări.
 
Finanțator: Comisia Europeană, EACEA
 
Durată: 1 decembrie 2013 – 30 noiembrie 2014
 
Grup țintă: formatori de cadre didactice (grup țintă restrâns), cadre didactice care lucrează în învățământul secundar, elevi din învățământul secundar
 
Scopul proiectului: Proiectul ISIT răspunde la două dintre nevoile majore definite în cadrul noului cadru strategic pentru cooperare europeană Educație și formare 2020 și Grupul experților de nivel înalt în literație (High Level Group of Experts on Literacy - HLGEL 2012), și anume :
  • nivelul scăzut al competențelor de literație (citit – scris) în multe țări europene;
  • situația nesatisfăcătoare a formării continue a cadrelor didactice în UE.
 
Obiectivele proiectului: proiectul ISIT urmărește atingerea a trei obiective:
  • un obiectiv specific: formarea a 30 de formatori de cadre didactice din 3 țări europene în domeniul dezvoltării competențelor de literație prin toate disciplinele școlare;
  • un obiectiv general: analizarea exemplelor de bună practică în implementarea abordărilor inovative în formarea continuă a cadrelor didactice;
  • diseminarea de informații din domeniul dezvoltării competențelor de literație prin toate disciplinele școlare în alte cinci țări.  
 
Tipuri de activități: formarea formatorilor (cursul de formare a formatorilor se va realiza la nivel național printr-o abordare de tip blended-learning ce constă în: 2 seminarii de formare de câte o zi, un curs online cu durata de 3 luni și o școală de vară internațională cu durata de o săptămână ce se va desfășura în august 2014, în Germania), implementarea și realizarea proiectului de tip acțiune-cercetare.
 
Produse:

Acestproiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene.
Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

 


Inapoi la proiecte